IMSP SCMC „Valentin Ignatenco” este cea mai importantă instituție spitalicească de copii ce asigură asistenţa medicală pediatrică poliprofil în Municipiul Chișinău și suburbii.
Principiul de baza al spitalului în politica de sănătate este prestarea serviciilor de calitate orientate pe pacient în vederea asigurării accesului echitabil al tuturor copiilor la servicii, identificării nevoilor și satisfacerii lor pe toată durata de aflare în spitalul nostru.
Misiunea noastră este de a presta servicii medicale de calitate și de a contribui astfel la satisfacerea nevoii de sănătate a populației.
Viziunea conducerii spitalului în domeniul calității este de a dobândi și menține o reputație maximă a spitalului prin prestarea unui act medical de calitate de către o echipă de profesioniști cu calificare înaltă, orientat către pacient într-un mediu sigur cu implementarea tehnologiilor moderne.
Scopul fundamental al strategiei IMSP SCMC „Valentin Ignatenco” este crearea unui sector spitalicesc modern, performant, accesibil, eficient și bine dotat, cu un personal profesionist și motivat pentru îmbunătățirea sănătății copiilor.
Politica în domeniul calității se bazează pe următoarele principii:
1. Calitatea serviciilor medicale, siguranța pacienților și a personalului spitalului constituie prioritatea numărul 1 pentru echipa de management.
2. Calitatea serviciilor pentru noi înseamnă organizare, disciplină, competență, rapiditate, control și obiectivitate.
3. Siguranța pacientului pentru noi este bazată pe dezvoltarea și menținerea unei culturi organizaționale specifice.
4. Satisfacția pacientului și a aparținătorilor acestuia este o preocupare zilnică a spitalului.
5. Personalul propriu este cea mai importantă resursă a organizației și în acest scop urmărim menținerea și perfecționarea continuă a acestuia, precum și sporirea satisfacției angajaților.
Politica în domeniul calității vizează următoarele obiective:
1. Asigurarea nediscriminatorie a accesului tuturor pacienților la serviciile de sănătate din spital.
2. Satisfacerea așteptărilor pacienților și aparținătorilor și preocuparea pentru depășirea acestora prin creșterea continuă a calității serviciilor.
3. Conștientizarea întregului personal în ceea ce privește necesitatea de a asigura îmbunătățirea continuă a calității actului medical și siguranței pacienților.
4. Motivarea, implicarea și instruirea personalului în domeniul calității.
5. Asumarea responsabilității pentru toate procesele și atingerea obiectivelor specifice.
6. Prevenirea și managementul riscurilor.
7. Îmbunătățirea continuă a comunicării cu pacienții, aparținătorii, în echipele de lucru și cu partenerii noștri prin asigurarea transparenței și accesului la informații.
În vederea atingerii obiectivelor propuse, personalul serviciului cunoaște și respectă cerințele stabilite prin documentele Sistemului de Management al Calității, în toate sectoarele de activitate.
Managementul SCMC „Valentin Ignatenco”, își asumă angajamentul față de această politică a calității și se angajează să asigure toate resursele necesare aducerii la îndeplinire a politicii și obiectivelor în domeniul calității.