Subsemnatul Alexandru HOLOSTENSO, având funcția de director al Spitalului Clinic Municipal de Copii „Valentin Ignatenco” cu sediul în municipiul Chișinău, strada Grenoble 149, tel. (022) 208-865, fax (022)725-766, e-mail vignatenco@ms.md prin această declarație mă
angajez să:
➢ Comunic angajaților orientarea către pacient și importanța respectării cerințelor legale și de reglementare ;
➢ Stabilesc politica de calitate și să asigur stabilirea și realizarea obiectivelor calității;
➢ Conduc analizele managementului ;
➢ Asigur stabilirea planurilor de acțiune, disponibilitatea resurselor și tot sprijinul în vederea îmbunătățirii continue a sistemului de management al calității;
Pentru realizarea misiunii și viziunii noastre și a satisface într-o măsura cât mai mare necesitățile actuale și așteptările viitoare ale pacienților, de a le furniza servicii medicale de calitate ne vom conforma principiilor care stau la baza standardelor și referințelor privind Managementul Strategic și Organizațional, Managementul Clinic, Etica Medicală și Drepturile
Pacientului:
1. Dezvoltarea activității Spitalului Clinic Municipal de Copii „Valentin Ignatenco” conform nevoilor populației pediatrice din Municipiul Chișinău și zonele limitrofe;
2. Asigurarea și îmbunătățirea continuă a calității serviciilor medicale și a siguranței pacientului;
3. Asigurarea nediscriminatorie a accesului pacienților la serviciile de sănătate, conform nevoilor acestora, în limita misiunii și a resurselor spitalului;
4. Respectarea demnității umane, a principiilor eticii și deontologiei medicale și a grijii față de sănătatea pacientului;
5. Orientarea managementului organizațional către susținerea serviciilor centrate pe pacient;
6. Abordarea integrată inter și multidisciplinară în managementul de caz al pacientului;
7. Promovarea eficacității și eficienței prin dezvoltarea conceptului de evaluare a practicii profesionale prin audit clinic și prin optimizarea procesului decizional;
8. Promovarea conceptului de calitate a serviciilor medicale și siguranța pacientului ca parte a culturii organizaționale;
9. Asigurarea unui mediu optim de lucru pentru angajați, în scopul respectării cerințelor legale privind sănătatea și securitatea ocupațională asociate tuturor activităților care se desfășoară în cadrul spitalului.
10. Alinierea la standardele de mediu europene.
Obiectivele noastre privind asigurarea și îmbunătățirea calității serviciilor și siguranței
pacientului sunt:
➢ Acordarea asistenței medicale centrate pe pacient;
➢ Creșterea gradului de satisfacție al pacienților, a angajaților și a tuturor părților interesate în calitatea serviciilor oferite;
➢ Îmbunătățirea calității serviciilor prestate de personalul spitalului nostru prin creșterea nivelului de competență, prin pregătirea profesională continuă și învățarea din erori, prin experiență precum și prin creșterea gradului de integritate profesională;
➢ Asigurarea eficacității și eficienței actului medical prin autoevaluare și îmbunătățirea continuă a protocoalelor de diagnostic și tratament și a procedurilor privind organizarea acordării serviciilor medicale;
➢ Comunicarea politicii privind calitatea întregului personal și conștientizarea acestuia în ceea ce privește necesitatea implementării sistemului de management al calității;
➢ Dezvoltarea unui mod pro activ de prevenire a riscurilor pentru pacienți și aparținători;
➢ Îmbunătățirea continuă a calității serviciilor medicale dorite;
➢ Îmbunătățirea comunicării între profesioniști și între personalul medical și pacienți/aparținători;
➢ Colaborare profesională între persoane și echipe medicale din spital și din alte instituții medicale pentru asigurarea unei asistențe medicale integrate, interdisciplinare și multidisciplinare;
➢ Asigurarea resurselor necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite, a infrastructurii și a unui mediu de lucru adecvat pentru desfășurarea corespunzătoare a tuturor activităților precum și creșterea gradului de utilizare a resurselor printr-o planificare mai bună a activității spitalului;
➢ Prevenirea și reducerea numărului reclamațiilor privind calitatea serviciilor prestate.
Această declarație este disponibilă tuturor angajaților spitalului, cât și părților externe ale organizației, fiind publicată pe site-ul spitalului.
În sensul respectării prezentei declarații și pentru asigurarea aplicării prevederilor documentelor sistemului de management al calității, înțeleg necesitatea funcționării la nivelul spitalului a Structurii de Management al Calității, structurii a cărei activitate mă angajez să o susțin.
Prezenta declaratie întră în vigoare din data aprobării, iar prevederile ei sunt obligatorii pentru întregul personal al spitalului.
Director
Alexandru Holostenco